tirsdag 20. oktober 2009

Amelia

I fjor så jeg denne jakken på knitty.com. Jeg ble forelsket i den med en gang. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på å begynne å strikke den. Jeg har bare ikke klart å bestemme meg for hvilket garn jeg skulle velge. Lenge har jeg siklet etter Cascade 220 Wool. Et amerikansk, relativt billig (i USA) men også veldig godt garn. Det ligger på topp blandt de mest populære garnene på ravelry. Da jeg hadde fått klørne i akkurat dette garnet i denne nydelige fargen var det bare å finne frem pinnene å slå opp masker! Det er deilig å strikke med garnet og så langt ser det ut som det blir et vellykket resultat. Jeg er snart ferdig så da skal den endelige dommen falle.

Mønster: Amelia av

Garn: Cascade 220 Wool #8909 Raspberry, 6 hesper

Pinner: 4,0 mm og 4,5 mm

2 kommentarer:

  1. Flotte arbeider, det inspirerer! Jeg lurer på om jeg skal strikke litt også nå, til sønnen, fant ei fin piratlue på helloyarn.com. Må bare får tak i garn... Nå haster det etter å ha sett allt du får til!

    SvarSlett
  2. Einig med deg i at denne jakka er til å bli forelska i! Fin modell og enkelt mønster. Gler meg til å sjå jakka di heilt ferdig, det ser lovande ut så langt!

    SvarSlett