tirsdag 12. april 2011

Kalorifrie vaniljehjerter til påske

Dette er årets påskepynt her hos meg. Jeg har ikke valgt et direkte påskegult garn, det heller mer mot vanilje. Det gjør det også mulig å bruke brikkene ellers i året.
Jeg kom å tenke på vaniljehjerter da jeg heklet dem. Jeg har aldri laget vaniljehjerter, men kanskje jeg må det nå ;) det er jo utrolig godt! Her er en oppskrift, hvis du også har lyst å bake noen.
Mønsteret er Anns söta hjärta, men jeg har heklet fastmasker rundt som avslutning og ikke picoter som det er i mønsteret. Jeg har heklet dem før, og de er veldig kjekke som små brikker til f.eks. mugger.

Nb. Hvis du hekler etter dette mønsteret: vær litt obs på V2 (omg 2) for kanten rundt. Der er det nok skrevet litt feil. Jeg tror de har feilplassert en parentes. Se på bildene av hjertene så skjønner du sikkert hvordan det skal gjøres.

1 kommentar: