fredag 1. juli 2011

Den store mønsterjakten

For ca 1 1/5 uke siden så jeg en strikket kjole på en blogg som var så fin! Ja, så fin var den syntes jeg, at jeg som ikke skulle starte på noe nytt egentlig....har kjøpt garn og strikker litt på si på den nå.... Mange av dere vet hvordan det er. Ikke lett å motstå fristelser altså ;)
Bildet er lånt fra bloggen www.inspireme-today-oddmolly.com
Det var ett problem bare. Hun som blogget kjolen har kjøpt den av en dame som strikker for salg. Hun selger dem forøvrig helt rått billig, men det er en helt annen sak. Jeg forsto det som at strikkersken holdt mønstret tett til sitt bryst, og jeg måtte ut på nett og lete.
Hjelpe meg som jeg letet! Jeg prøvde alt mulig rart; norsk, dansk, strikket kjole, strikket sommerkjole, sommerfin strikkekjole osv. Jeg søker som regel på bilder, det syns jeg er lettere. Men det tok en god stund før jeg fant mønsteret. Eller det vil si; ikke selve mønsteret men hvor jeg kunne finne det. Mønsteret på kjolen var å finne i mai-utgaven av Alt om håndarbeides Strikkemagasin.
Nå ble jeg nesten sjokkert. At damen i Danmark som hadde strikket kjolene hadde strikket så mange siden mai!?! Men det kan så klart ha vært publisert et annet sted før. Ellers må jeg si at hun er en meget driftig dame.
Jeg har ikke kommet lengre enn som så.

5 kommentarer:

  1. Wow! - det var en fin kjole! Gleder meg til å se din ferdig.

    SvarSlett
  2. Rålekker kjole !
    Spennende å se din ferdig. Skynd deg... ! ;)

    SvarSlett
  3. Ja, det var en veldig fin kjole, Wenche!
    Sånn fikk jeg lyst til å strikke, også;) Fikk du tak i Alt om Håndarbeid Strikkemagasin nr 5? Skrev du til dem kanskje?

    Hvordan garn bruker du? Kjenner jeg fikk veldig bruk for en sånn kjole, ja:)

    SvarSlett
  4. Oh, denne var fin! Kunne godt tenkt meg å strikket denne, men må visst først gå ned noen kilo...
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. hvorfor ikke...: Jeg lånte bladet på mitt lokale bibliotek. Garnet jeg bruker er Sandnes Mandarin Classic. Det er det som står i mønsteret også. Ta en titt i mailboksen .... ;)

    ANNEPÅLANDET: Livlinjen på denne kjolen er litt høy, noe som gjør at den kler de fleste fasonger.
    Og du trenger vel ikke å bekymre deg for slikt? Livet er for kort for å bry seg om de "litt-ekstra-pluss-og-også-minus-kiloene". Det er når det blir et helseproblem man skal reagere :) Strik deg en slik kjole du også, da vel!

    SvarSlett