onsdag 4. april 2012

En av hver...

...har det blitt enn så lenge.
De heklede sokkene mine blir riktig så fine syns jeg. Den andre er på gang, dvs jeg er ca halvveis på den.
Jeg fryktet at de skulle bli lite elastiske og derfor få litt dårlig passform. Men de er faktisk veldig fine på foten. Men alle som har prøvd vet; det er jo så fryktelig vanskelig å fotografere sokker på sine egne føtter. Derfor blir det bilde på bare sokken.

Neste ting er pulsvarmere. Igjen,..he he....jeg blir ikke lei...det er så gøy å lage pulsvarmere :D Jeg lurer på om det blir noen pulsvarmere under juletreene i år.

Nr 2 skal påbegynnes etter middagen.Jeg har brukt Sandnes Lanett, heklenål 3,25mm og lagt opp 44 masker. Alle omg, untatt de avsluttene boblene og picotkanten, er heklet i spiral. Hvitt: 15 omg vanlige fastmasker (fm). Grått: 1 omg vanlige fm, 15 omg halvstaver i bakre maskebue, på neste omg tommelhull over 8 masker + ytterligere 5 omg på samme måte som før hullet. Boblene nede er heklet på etterpå + en picotkant.
Prøv selv da vel ;) De blir så fine!

God Påske til dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar