søndag 1. april 2012

Oppskrift på heklede pulsvarmere

Jeg har jo i et tidligere innlegg skrytt av å ha laget en oppskrift på heklede pulsvarmere.
Jeg heklet først dette paret.
De er heklet i Dale Baby Ull. Jeg syntes de trengte noen forbedringer så da heklet jeg disse.
Her finner du oppskriften, hvis du vil prøve deg. Jeg er faktisk veldig fornøyd med dem, spesielt den elastiske oppleggskanten med "integrerte" picoter/tagger.
Men jeg må fortelle at jeg for tiden har trøbbel med printeren her hjemme, så jeg har ikke fått sjekket hvordan oppskriften tar seg ut på papir. Jeg håper virkelig det ser greit nok ut, og at oppskriften er forståelig. Jeg er alltid takknemmelig for tilbakemeldinger på oppskrifter, så ikke nøl med å si ifra hvis du har noen kommentarer.
Disse blå pulsvarmerne er heklet i Hifa Hjerte med heklenål 3 mm. De veier 40 g.

10 kommentarer:

  1. Hei.
    Er akkurat på bloggen din og ser på de fine glassbrikkene du har heklet, og da kommer det en fin oppskrift på heklede pulsvarmere. Jeg har akkurat tatt det ut, og skal prøve om jeg får det til.
    Tusen takk.

    SvarSlett
  2. Kjempe fine pulsvanter;) flott at du deler oppskrifter;)

    SvarSlett
  3. Knallfine !!! Flott farge !
    De må jeg prøve meg på. Takk for oppskriften. :)

    Fin blogg du har, med mye inspirasjon !
    Ha en fin påske med heklenålen. :)

    SvarSlett
  4. Hei igjen !
    Nå har også jeg kjøpt mønsteret Magda barnekjole,
    etter inspirasjon her hos deg !
    Den var kjempesøt ! Takk. :)

    SvarSlett
  5. Kjempefine! Tusen takk for at du deler oppskrift :)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for en kjempe flott oppskrift .

    SvarSlett
  7. Spørsmål til omgang 27 - hvor mange fm skal hekles før hull til tommel lages? Takk for kjempefin oppskrift :-)fra Karina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anonym.
      Omg 27lyder slik: Lik som forrige omg, men på denne omg skal det lages et tommelhull; hekle 1 fm med nedtak i bmb, 1 fm med nedtak i begge mb, 8 lm, hopp over 8 m, 1 fm med nedtak i begge mb, 1 fm med nedtak i bmb i hver m omg ut.

      Jeg har uthevet det som gjelder ditt spørsmål. Dvs at det er 2 fm før tommelhullet. Den første med nedtak i bakre maskebuen og den andre med nedtak i begge meskebuene - noe som gjør at overgangen til hullet blir litt "fastere i fisken". Det samme gjør man på den første fastmasken etter tommelhullet.

      Håper du forstår forklaringen min ;)

      Slett
  8. Svar
    1. Det betyr: hekle en fastmaske i bakre maskebue :)

      Slett