onsdag 26. mars 2014

Grovisen - den ultimate kosegenseren?

Slik ble den – min «Grovis». Det kan hende at dette er en ekte «fulltreffer» som kosegenser. Det føles i hvert fall som det nå som jeg var litt frossen, har en kopp te foran meg og kjenner lukten av nyvasket ull …
Til tross for at genseren er strikket i tykt garn er den lett og behagelig å ha på. 
Jeg brukte 11,5 nøster koksgrått og et halvt nøste hvitt Sandnes Fritidsgarn og strikket med pinner 6 mm. Rundt halskanten er det heklet to runder med heklenål 5 mm. På den første runden heklet jeg fastmasker etterfulgt av en runde med kjedemasker. Oppskriften var litt si som så men det er en helt enkel modell med raglanfelling som man nesten ikke trenger oppskrift til uansett, så det gikk helt fint det.
Nå skal jeg grave frem noe annet fra strikkekurven. Det er en kofte med dalahester på som jeg begynte på for litt siden og som ble skjøvet til side av «ting» som kom i veien. Kanskje det dukker opp bilde av den også om litt.

9 kommentarer:

  1. Det ferdige resultatet ble flott. Fin i all sin enkelhet:-)

    SvarSlett
  2. Den er super flot. Jeg kan godt lide detaljen med kanten og den smukke bort.

    Kh. Lis

    SvarSlett
  3. En god kosegenser må vi ha alle sammen, og varianten din ble kjempefin!

    Ha en strålende torsdag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Minner meg på at eg må strikke meg ein kosegenser eg også. Din ble kjempe fin!

    SvarSlett
  5. Deilig "grovis" du har laget, og veldig fin passform, ser det ut som. Hvor lang er den? Kunne gjort seg som jakke også☺
    Og ny design på sida di! Stilig!
    -Anne-

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anne :)
      Grovisen er ca 70 cm lang og ermene er lange nok til å kunne brettes opp.

      Slett
  6. Å så fin den ble! :) Skikkelig kose-kos genser! :)
    Fikk jammen lyst på en jeg også ;)
    Men sokkene er også lekre, den oppskriften skal jeg sikre meg ;)
    Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :)
    Håper du får en koselig helg :)

    SvarSlett
  7. Fantastisk er genseren - kos deg! Jeg liker.
    Naturlig jeg er spent: kofte med dalahester på - herlig. Hilsen fra Viola.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett