mandag 30. mai 2011

Strikketøymapper, pinner og sokker

Det er så hyggelig når den "yngre garde" har lyst å drive med håndarbeid. Yngstedatteren min og en venninne/kollega strikker og hekler bl.a. i lunsjpausen på jobben. Av og til tar de en tur på café og koser seg med strikketøy og en kopp te eller kaffe.
Jeg synes de trenger noe ordentlig å bringe håndarbeidet i så jeg har sydd hver sin strikketøy-/håndarbeidsmappe til dem.

De strikker bl.a. vaskekluter og da er det kjekt med litt korte pinner. Derfor har jeg også "laget" korte parpinner til dem. Jeg har brukt strømpepinner av bambus som jeg har limt perler på i endene. Dette har jeg gjort flere ganger før, bl.a. med tynne pinner som jeg har strikket pulsvarmere med. Jeg har brukt både tre/bambus og metallpinner når jeg har laget slike korte parpinner, og perlene kan jo også være av forskjellige materialer. Det vikitgste er at de er fargeekte, så det ikke smitter av farge på strikketøyet.
Lillesøsteren min har bursdag i dag. Jeg har sendt henne en gave i posten. Gratulerer med dagen kjære lillesøter! Håper du får en fin dag og at gaven faller i smak :)
Sokker og votter er geniale gaver (synes jeg...håper de som får det av meg også synes det....) Disse sokkene er de første "blondesokkene" jeg har designet. Hvis du også skulle du få lyst å strikke disse sokkene kan du kjøpe mønsteret her.

3 kommentarer:

  1. Vakkert, vakkert .. strikkepinnene kan også brukes i honning ser det ut til;-) Gaven til lillesøster blir jo så vakkert pakket at man nesten ikke har hjerte til å ta den fra hverandre. Hurra for lillesøster :-)

    SvarSlett
  2. Flotte gaver, de kommer helt sikkert til å glede. Du er snill.

    SvarSlett
  3. Du er verdens snilleste mamma:)

    SvarSlett